Stadhuis

Informatie

Gedurende deze legislatuur wordt er werk gemaakt van een andere, vernieuwende manier van dienstverlening.  Vermoedelijk hebben jullie in het straatbeeld of her en der op sociale media al onze origami-haasjes gespot die een nieuw tijdperk inluiden: vlotter, eenvoudiger en digitaler.  En hoewel ons administratieve centrum ("het nieuwe stadhuis") misschien nog modern lijkt, voldoet het niet meer aan die nieuwe manier van werken.  De stad volop wil inzetten op een modern onthaal en loket, een snelloket en telefooncentrale installeren, de - door COVID-19 sneller opgestarte - manier van langskomen op afspraak verder uitrollen en de openingsuren beter afstemmen op de verschillende doelgroepen. 

Duidelijkheid en efficiënte primeren, net als de Lokeraar zelf

We willen ervoor zorgen dat de burger zich in de toekomst niet meer hoeft af te vragen waar in het stadhuis hij terecht kan voor zijn vraag of probleem.  De benedenverdieping zal volledig ingericht worden als frontoffice en vanuit de diensten komen we jou, als burger, graag tegemoet.  Uiteraard heeft dit ook een grote impact op de organisatie van de rest van het gebouw: de huidige bureaus op het gelijkvloers zullen moeten verhuizen en de gemeenteraadszaal moet uitwijken naar het voormalige postgebouw.  We willen bovendien van de gelegenheid gebruik maken om ook de werkomstandigheden van de stadsmedewerker te verbeteren: aandacht voor licht, lucht en akoestiek, aandacht voor het 'nieuwe werken' waar - ook hier door COVID-19-  thuiswerk ondertussen is ingeburgerd en co-working ook bij de stadsdiensten een haalbare kaart wordt.  

Zoals je bovendien kan lezen op de infopagina van de renovatie van de Groentemarkt, wordt ook de ruimte vóór het stadhuis grondig aangepakt.  De uitgelezen kans om ook de gevel van het gebouw, met beperkte ingrepen, wat te verfraaien of vergroenen.

Hinder

Geen inhoud

Documenten

Geen inhoud